Az Idz Mgia Elnyei s Htrnyai
2005.01.26. 20:12
A legtbb ember, akinek kezbe kerl valamilyen knyv az idz mgirl az ajnlott gyakorlatok, s a klnbz mdszerek azonnali alkalmazsval flrevezetteti magt, ha a szksges mgikus fejlettsggel nem rendelkezik. Sokan azt hiszik, hogy az elrsokban vzolt hinyos elkszletekkel mr kellen fel vannak vrtezve. Hason1 fejetlen mveletek tbbnyire klnbz alapokon nyugszanak. Az egyik a puszta kvncsisg, ami arra kszteti, hogy ms szfrk ltrl meggyzdjk. Ms szeretne szellemeket, lnyeket s dmonokat ltni. A harmadik anyagi elnykre szeretne szert tenni a mgikus mveletek ltal. A negyedik azrt szeretne lnyeket megidzni, hogy tlk erket s kpessget nyerhessen. esetleg nk megszerzst remli, ranghoz s dicssghez jutst. Ismt msok a lnyek ltal klnbz dolgokat szeretnnek felfedezni, vagy szmukra nem kvnatos szemlyeknek rtani. Mg szmtalan motvumot lehetne felsorolni, melyek az elvigyzatlant arra ksztetik, hogy mgikus gyakorlatokat vgezzen. Ezt a fejezetet klnsen ilyen tpus emberek szmra rtam, hogy megszvleljk a soron kvetkez figyelmeztetseket. Mert a tudatlansg nem vd meg a veszlyes s kros kvetkezmnyek ellen, melyekkel minden mgikus mvelet jr, ha azokat elzetes alapos iskolzs s fejlettsg nlkl vgzik. Ha egy mgikusan fejletlen s elkszletlen egyn az idz mgia gyakorlataihoz merszkedik, biztosra veheti, hogy prblkozsai vagy teljesen eredmnytelenek maradnak, s ennek kvetkeztben mindent a sarokba fog dobni. vagy csak kudarcok s sikertelensgek fogjk rni, miltal mg ktkedbb vlik. Elkeseredsben mindent csalsnak nyilvnt, anlkl hogy a kudarc okt sajt magban keresn, s rbredne, hogy a mgikus tudst kzelebbrl s behatbban kell tanulmnyozni, ha sikereket akar elrni. Ezzel szemben azok az emberek, akik elz inkarncijuk vagy mostani megtesteslsk idejn legalbb egy rszleges szellemi fejlettsget mr elrtek, s rendelkeznek egy bizonyos imagincis kpessggel, ha nem is tt, de legalbb rszsikereket rhetnek el az idz mgiban. Ezeket az egyneket hermetikus szempontbl joggal nevezik varzslknak, vagy nekromantknak - s ppen k vlnak a lthatatlan hatalmak ldozataiv, amirl a trtnelem elegend pldval szolgl. A legismertebb s legmarknsabb plda erre a Faust-tragdia, melyet Goethe brzolt legmegrzbban s legrthetbben. Eltekintek attl, hogy Faustot, mint szemlyisget lerjam, mert ezt a tragdit minden igazi mgus rti. A hatalmakkal - mgikus fejlettsge s rettsge folytn - minden mgus tudatosan dolgozik, meghatrozott tekintlyt, ert s hatalmat kpvisel, s a lnyhez viszonyulsa egszen ms, mint a varzsl. A lnyre gyakorolt befolys is egszen ms a mgus rszrl s ezrt a veszlyek, amelyeknek ki van tve, oly minimlisak, hogy arrl nem is rdemes beszlni. A mgus a lny rszrl legfeljebb nmi ksrtsnek van kitve, de mivel mgikus egyenslyt elrte, mg a legkecsegtetbb lnyek sem tntorthatjk el tjrl. A lnyek elismerik tekintlyt, az urat, Isten kpmst, az alkots lenyomatt ltjk benne, s szvesen szolgljk anlkl, hogy valami ellen- szolgltatst mernnek ignyelni. Mskpp van ez a varzslnl aki kptelen elnyerni az elengedhetetlen autoritst a lnyek fltt. Az ilyenek ki vannak tve annak a veszlynek, hogy elvesztik uralmukat egynisgk s vlt mgikus egyenslyuk felett. Ha egy varzsl j fantzival rendelkezik, s tudatt legalbb rszben kpes felemelni, akkor elfordulhat, hogy egy mgikus mvelet sorn valamely - akr barbr - mgikus nv vagy hvs a lny nyelvv vltozik, amit az idzett lny tudomsul vesz. Krdses viszont, hogy a lny hogyan reagl egy ilyen hvsra s eleget tesz-e a varzsl kvnsgnak? A lny azonnal rzi, ha a varzsl elgg rett s fejlett ahhoz, hogy knyszert foganatosthasson. Ha egy j lnyrl van sz, akkor legfeljebb sajnlkozni fog a varzsl felett. Egy kzmbs, kevsb aktv lny - ha a kvnsg nem olyan termszet, hogy teljestse kros lenne szmra - esetleg tesz egy jakarat gesztust, s teljesti a varzsl kvnsgt. Ha a varzsl olyan kvnsg teljestst kri, amellyel magnak vagy ms embernek rthat, viszont a felelssget nem tudja rte vllalni, akkor termszetesen a lny nem fog reaglni a varzsl hvsra. A klnbz knyvekben kzlt knyszert eszkzk, melyeket a varzsl alkalmaz, hogy kvnsga szmra a lnyeket megnyerje, res szavak s teljesen hatstalanok, melyek az asztrl skon csak alig, vagy egyltaln nem gyakorolnak semmilyen befolyst. Negatv lnyek ellenben sokkal inkbb reaglnak a rossz szndkokra, s segtenek a varzslnak azt megvalstani. Egy dmon elljr is jl tudja azonban, hogy nem kell teljesteni egy varzsl olyan kvnsgt, ami karmikusan t magt terheln meg, mert hiszen a varzsl nem kpes felelssget vllalni rte. Ilyen esetben mg egy dmon sem meri a varzsl kvnsgt teljesteni, mert minden lny - mg ha negatv is - fgg az Isteni Gondviselstl. Sajt hatskre szerint nem kpes kaotikus llapotot elidzni egy szfra harmnijban. Ezrt kell jra s jra rmutatni, hogy brmely szfrban a lnyek megidzshez elengedhetetlenl meghatrozott rettsg s fejlettsg szksges, hogy: 1./ tudatunkat az illet skra vagy znra tudjuk thelyezni; 2./ hogy gondolatainkat a kpnyelvv, vagy kozmikus nyelvv tudjuk tvltoztatni, hogy azok minden lny ltal rthetk legyenek. Ezen tmutatsok alapjn fogja a mgus igazn rtkelni varzsformula knyvnek, mert vilgoss vlik szmra, hogy az (mely az idz mgia teljes munkamenett rgzti) tulajdonkppen a kozmikus nyelvezetet fordtja szimbolikus kpnyelvv. A varzsl, aki a legriasztbb ritulk szerint dolgozik, s a legbarbrabb idzseket s szellemhvsokat vgzi, egyltaln nincs abban a helyzetben, hogy egy pontosan elrendezett hvst vghez vigyen, vagyis a lnnyel beszdkapcsolatot hozzon ltre, nem is beszlve arrl, hogy tekintlye sincs, mivel mindezekhez hinyzik mgikus rettsge s fejlettsge. A varzsl legfeljebb egy extatikus llapotot rhet el mveleteinl, ami nem szmt tbbnek egy kiltsnl az illet znba - akkor is, ha idzsei mg oly htborzongatak s mg olyan sokat grnek tnnek is szmra. Extatikus llapota kvetkeztben a varzsl legtbb esetben a legkrosabb hallucinciknak van kitve. Egy ilyen elgtelen idzs folyamn a varzsl - idegerinek megfesztse ltali extatikus llapotban - tudatlanul egy elementlt, vagy elementrt hozhat ltre, aszerint, hogy mennyi ideg-ert tudott mgikus krbl hromszgbe vetteni. Ez az elementr aztn felveszi a kvnt lny formjt, amit azonban a varzsl kptelen megklnbztetni az eredetitl s gy termszetesen az elementrt az ltala idzett lnynek fogja tartani. Az ilyen elementr azutn meghatrozott kvnsgokat kpes breszteni, s azokat kielgteni (incubus-sucubus). Errl a veszlyrl mr kimerten rtam els knyvemben. A mgusnak teljesen tisztban kell lennie afell, hogy mi egy paktum, hogyan jn ltre, s mik a veszlyei. Errl ksbb mg rszletesen fogok rni. Ha egy varzslnak az idzs alkalmval - szellemnek extatitkus felemelsvel - sikerl egy meghatrozott szfra elljrjt tnylegesen lehvni az anyagi vilgba, akkor a negatv tulajdonsgokkal rendelkez lny arra trekszik, hogy a varzslnak ne csak lelkt, hanem szellemt is bvkrbe vonja s azt tle fggv tegye. A varzsl ltalban mr a msodik s a harmadik mvelet utn rzi, hogy mr nem kpes ugyanazt az extatikus llapotot elidzni, mely elszr hozzsegtette az illet szfrban trtn bizonyos befolyshoz. Ennek kvetkeztben bels bizonytalansg lesz rr rajta, ami arra kszteti, hogy a megjelen lnyt a sz szoros rtelmben magval ragadja, hogy lthassa kvnsgainak megvalsulst. Az elljr, aki a varzslnak megjelenik, egyltaln nem reaglna a szavaira, ha nem tudn. hogy a varzsl lelke s szelleme elgg rett ahhoz, hogy kifizetdjn neki, ha mindkettt megszerzi. A lny elljr ltja a sok karmikus trtnst s fejldst, melyeken a varzsl kereszt1ment, s ami ltal bizonyos intelligencit s rettsgi fokot rt el, s biztos benne, hogy halla utn szfrjban j szolglatokat tehet neki. A lny mindezekrl mr akkor tud a maga szfrjban, mialatt a varzsl a mveleteit vgzi. Ha szmra megfelel, akkor megjelenik neki az elljr, s mint negatv er, a legmesszebb menkig arra fog trekedni, hogy megnyerje t. Pontosan ismerve a sebezhet pontokat (pldul hisg, pnzvgy, nhsg), olyan mdszerekhez folyamodik, melyekkel a varzslt rintheti. Ha a varzsl trtnetesen flnk termszet, akkor a lny megksrli a megflemltst, s igyekszik ldozatt engedelmess tenni. Ha azonban a varzsl tudatban van sajt lelki s szellemi erejnek, akkor a lny mindenfle ajnlatot tesz, pldul minden kvnsgt teljesti, minden tudsba beavatja, megszerzi neki a vilg legszebb njt, s hasonlk. De egyben arra is fog utalni, hogy mindez lehetetlen klcsns paktum nlkl s felhvja a figyelmt a szerzdsek elnyeire. Ezek utn termszetesen a varzsl rszrl krdses, hogy ellent tud-e llni a lny ksrtseinek, s vissza tudja-e utastani azokat. Elkezddik a lelkiismerettel val harc, mely nagyon heves, mert az ember lelkiismerete az Isteni Gondvisels legfinomabb formja. Ha a varzsl nem akarja a bels hangjnak, teht lelkiismeretnek isteni figyelmeztetst meghallani, gy ldozatv vlik a dmonnak, s szoks szerint paktumot, szvetsget kt vele. Ez a tma mindenkit rdekel ezrt itt tovbb kell idznnk, hogy hermetikus szempontbl, kzelebbrl is megvizsgljuk. Mirt vgyakozik egy dmon a varzsl lelke s szelleme utn? Ennek tbb fle oka lehet. Egyetlen negatv lny sem tesz szolglatot, hogy abbl haszonra ne szmtana. A varzslnak, ha Paktumot kttt, fizikai testnek levetse utn a fldi znt el kell hagynia. Amint a legenda sz szerint rja: "elviszi az rdg". s abba a szfrba knytelen tvozni, amelybe a dmon tartozik, akivel szerzdst kttt, hogy ott alattvalknt szolglja. Az ilyen paktumot kttt s eltvozott varzslkat tbbnyire a fldi zna legklnbzbb rgiiba kldi az elljr, hogy a mentl, asztrl vagy anyagi skon urnak szolglatot vgezzen. Az elljr szvesen kapcsolja magt ssze egy varzslval. mert a varzsl, mivel Isten kpmsra lett megalkotva, ngyplus, s gy sokkal tbbre kpes, mint az elljr. Alrendelt szolgjt (teht a paktumot kttt embert) az elljr a legtbb esetben egy gynevezett spiritus familiriss vagy szolglatot vgz csaldi szellemm nevezi ki, s hasonl varzslk rendelkezsre bocstja. Az elhunyt varzslt, mint spiritus familirist. dmonja minden alkalommal felruhzza mindazzal ami e funkcijhoz szksges, s az ettl kezdve helyettesti elljrjt. A hatalom truhzsa gy trtnik, hogy a varzsl ANKHUR-t, vagyis zna-er befolyst kap felettestl, a dmon fejedelemtl, amivel aztn sajt maga vgzi el a rbzott feladatot s ltrehozza a kvnt eredmnyt. Lehet, hogy szolga szellemeket bocstanak rendelkezsre, amelyek kvnsgait teljestik. Nehz megllaptani, hogy ezek a szolga szellemek szintn ldozatok-e, vagy eleve a zna laki s gy uraiknak kzvetlen alattvali, mert az ilyen lnyek semmit sem rulhatnak el magukrl. A velk val bnsmdhoz hozz tartozik, hogy az ilyen segdszellem emlkezetbl vagy tudatbl egy mgikus szval vagy gyakorlattal kioltottk a nem kvnatos fzisokat. gy a varzsl - ngyplus mivolta ellenre - az elljr, teht jelenlegi ura szfrjtl fgg, ami meggtolja abban, hogy sajt akarata szerint cselekedjk s megszabaduljon ktelkeitl, melyek az elljrhoz ktik. Ily mdon az elljrnak akarat nlkli eszkzv vlik, s annak minden parancst teljestenie kell A paktum megktse utn a varzsl csak nhny ht vagy hnap mlva kezdi el a munkt. Mialatt az elljrk klnbz gyakorlatokba avatjk be t s megtantjk az erk hasznlatra. A paktum megktse nem sokban klnbzik a varzsknyvekben olvashat szerzdsektl. A szerzdst nem a lny kszti el, hanem a varzsl, hasonlan, mint ahogyan a formulk knyvt megfogalmazta s lerta. A paktum megrsa ltalban kznsges tintval trtnik. Termszetesen lehet klnleges tintt is hasznlni, ha a ritul megkvnja, de ez a krlmny mellkes. A szerzdsben pontosan megjellik, hogy a lny milyen szolglatokat fog tenni, mely kvnsgokat kteles teljesteni, milyen lehetsgeket nyjt a varzslnak. A szerzds msik oldaln azon ktelessgek szerepelnek, melyeket a varzsl vllal magra a lnnyel szemben, tovbb azok a ktelessgek, melyeket a lny maga llt magnak. Tartalmazza tovbb, hogy milyen mdon kell az elljrt hvni, lthatan vagy lthatatlanul kell-e megjelennie, hogyan kell a rendelkezsre ll szolglkkal bnni s gy tovbb. A legfontosabb rszlet a szerzds idtartama s az, hogy a varzsl a terminus lejrta utn kteles a dmon szfrjba menni. A varzsl fizikai skon trtn hallnak mdjt, s az elljr szfrjba trtn tmenetet is meghatrozzk. Mindkt pontot s felttelt mindkt oldalrl lttamozni kell s a lny - szoks szerint medilisan, a varzsl keze ltal - megrajzolja sajt pecstjt, mint alrst, a klcsns megllapods igazolsaknt. Elfordulhat, hogy a lny megkveteli: az alrs a varzsl vrvel trtnjk. A szerzds ltalban kt pldnyban kszl melynl az egyik pldny a varzslnl marad, a msik a dmon lesz. Szoks szerint a msodik pldnyt a varzsl sszehajtja s elgeti. Az elgs ltal az illetkes zna tudomsra jutnak azok a szndkok s gondolatok, melyeket a paktum tartalmaz. A negatv lnyekkel trtn szerzdsktsek ltalban - jelentktelen klnbsgekkel - gy jnnek ltre. A szerzdst sem a varzsl, sem a lny nem bonthatja fel, s azt fenntarts nlkl be kell tartani. Sokszor elfordul, hogy az ldozat nem is tudja, hogy szerzdst kttt, s anlkl megy a lny szfrjba, hogy tudatra bredne: tulajdonkppen azt a munkt, amit a dmon neki vgzett a fizikai skon, neki szolgaknt kell visszafizetnie. Ha a varzsl mg a szerzds lejrta eltt megprblja, hogy valamilyen mdon megszabaduljon - akkor a lny mindent elkvet, hogy a varzslt a legfurfangosabb mdon ldzze, s lehetleg megsemmistse. Szmos boszorknyper volt ennek csalhatatlan bizonytka, s a varzslk, akik megbntk, hogy paktumot ktttek, s a megszabaduls mdjt kerestk, a dmon beavatkozsval slyos rat fizettek. Az elmlt idk sok varzslja azrt nem tudta a mglyt elkerlni, mert fellkerekedett bennnk az isteni szikra, s inkbb a hallt vlasztottk, mintsem hogy a paktum lejrtig kontaktusban maradjanak a dmonnal. Ellenben azok a varzslk, akik szigoran a szerzdshez tartottk magukat s a peridus befejeztig mindent pontosan betartottak, mindig a stt hatalmak vdelme alatt llottak, s semmifle vilgi hatalom nem tudott nekik rtani. Azok azonban, akik a szerzds megllapodsait nem tartottk be, vagy hibjukat megbntk, termszetesen ersen ki voltak tve a dmon ldzseinek, s az mindig tallt r utat s mdot, hogy rthasson egykori vdencnek. A felvzolt szerzdsi md tekinthet a szoksosnak, mikor a varzsl az idz mgia ltal igyekszik kapcsolatba lpni a dmonnal, majd kzvetlenl illetve szolgl szellemek, a dmon alattvaln keresztl fenntartani a kapcsolatot. Felmerl a krds, hogy a paktumot kttt varzsl a dmonnak rk idkre ki van-e szolgltatva? Mgusok szmra, akik minden szfrban otthon vannak, ez nem krds. Amikor, egy id utn (ami fldi idszmts szerint vszzadokig is tarthat) a varzsl a dmonelljrnak mr mindent kamatostl visszafizetett, amit az a fldnkn tett rte, s nagy ervel megszlal benne a lelkiismeret, ngyplus mivolta fokozatosan kivonja, felszabadtja a ktelkekbl. Ha a varzsl minden tartozst kiegyenltette, ismt rendelkezhet maga felett. Azonban, ha mg akkor is elnyomja lelkiismerete szavt, s nem akarja azt meghallani, akkor tovbbra is a szfrkban marad. gy fokozatosan elveszti ngyplus mivoltt, s annyira azonosul a skkal melyben tartzkodik, hogy annak rezgseit rkre felveszi, s ily mdon nknt eltkozza magt. gy a varzsl megsznik Isten kpmsa szerinti ember lenni, s az illet szfra egy lnyv vlik, teht dmonn sllyed. Ez minden bizonnyal a legsajnlatosabb llapot, s vallsi szempontbl nzve csak teljes krhozatnak, a Szentllek elleni valsgos bnnek lehet nevezni. Ilyen teht egy paktum, egy szvetsg teljes menete, melyet a varzsl egy msik zna lnyvel kt. Ha a varzsl lelkiismerete hangjt kvette, akkor elhagyja az elljr dmon znjt s megtallja otthont a Fld znban, ahol megvan a lehetsge r, hogy mint ngyplus lny, ismt a Fld-zna lakjv legyen, s jra elkezdje szellemi fejldst. A lepaktlsnak van egy msik mdja is, amit csak kevs beavatott ismer,amikor a paktum nem kzvetlenl, hanem kzvetts, egy mr ltez emberi test ltal jn ltre. A klnbz lnyekkel trtn kapcsolat ltrehozsnl ez is szolgljon mindenkinek figyelmeztetl. Hogy a szerzdsek kzl melyik nyjt nagyobb elnyt, azt az egyesek vlemnyre bzom. Ezt a kevsb ismert mdot elnyben lehet rszesteni mind elhunytakkal mind a Fld-zna ms lnyeivel, mind magasabb znk lnyisgeivel szemben. Egy emberi lnnyel val kapcsolat ltrehozsa mind az ember, mind a szerzdst szorgalmaz dmon rszrl felttelezi az elemek, a fny s az Akasha-elv uralst, tovbb magasabb intelligencit s mgikus rettsget. Hermetikus szemszgbl nzve ez a paktumktsi md teljesen keresztl vihet s nhny varzsl alkalmazza is ezt a mdszert, anlkl, hogy valami szokatlan vagy termszetfeletti ltal klnbznk a krnyez vilgtl. A szerzdsktst csak tisztn lt, igazi mgus ismeri fel. Szoks szerint a negatv lny hvja fel a varzsl figyelmt, s fleg elem lnyek az ajnlkozk. Amennyiben minden felttel megvan, a paktum igen egyszeren ltrejn: a lny keres valahol a materilis vilgban egy fizikai testet, amely ppen halla eltt ll. Olyan, egybknt egszsges fizikai test a legalkalmasabb e clra, amely valamilyen kisebb oknl fogva, pldul baleset ltal vlik a hall ldozatv. Szmtsba jnnek olyan testek is, melyek hirtelen tdgyullads, agyhrtyagyullads, vagy szvbnuls folytn pusztulnak el. Viszont nem alkalmas az olyan test, melyben tuberkolzis, daganat, raglyos betegsg ltal az letfontossg szervek sztromboldsa kvetkeztben semmisltek meg. A nagy srls ltal sztrombolt testben nagyon nehz a harmnia helyrelltsa. Abban a pillanatban, amikor az let-matrica kettszakad, s ezltal a test- llek-szellem kztt a ktelk megszakad, az idegen lny birtokba veszi az emberi testet, s az ismert gyakorlattal- melyet ,Az igazi beavats tjban mr lertam - a fny fluid segtsgvel j kapcsolatot ltest nmaga s a test kztt. Magtl rtetd, hogy a lny, mieltt a fizikai testtel egyeslne, az illet emberi test formja s nagysga szerint megalkotja az asztrltestet, asztrl s mentl matricval sszekttetsbe hozza mindhrom let ktelket. Az ily mdon emberi testhez jutott lny ezek utn - a klcsnvett testben - tkletes ember-formt lt. A rokonok szemben a haldokl azt a ltszatot kelti, mintha, mintegy csoda ltal mly agnibl felbredne, s lassanknt egszsgess vlna. gy tkrzdik az egsz folyamat azok szemben, akik mindezekrl semmit nem tudnak, s nincsenek abban a helyzetben, hogy tisztnltssal megfigyeljk az asztrltest kilpst a fizikai testbl. Mivel a lny kitn alkalmazkod kpessggel rendelkezik, s minden odat meglev kpessgt s erejt magval hozza, s legfkppen mindent tud; egyelre tovbb jtssza az elhunyt szemly szerept. Az els knlkoz alkalommal azonban igyekszik az elhunyt szemly rokonainak kzelbl eltnni, s feltns nlkl a varzsl kapcsolatkrbe kerlni. A lny teht - az ltala felvett fizikai testben is megrizve minden erejt s kpessgt, mellyel odat brt - m mr a varzsl rendelkezsre ll. Az igazi mgus kivtelvel senki sem fogja sejteni a valdi tnyllst, s kt bart vagy bartn kapcsolata mgtt sem jutna eszbe senkinek valami rendkvlit keresni. gy a krnyezet semmit sem vesz szre a kapcsolat valdi termszetbl. A szolglat, amit az ilyen lny tesz a varzslnak az emberi letben, ugyanaz, mintha a varzsl kzvetlenl lpett volna vele kapcsolatba. Amikor a varzsl a lny ltal akar valamit elrni az asztrl vagy mentl vilgban, akkor a lny transzllapotba helyezkedik s a varzsl minden kvnsgt teljesti. A lny a testi kapcsolatok ltrehozatalt mr a kapcsolat felvtelkor megbeszli a varzslval, aki gy pontosan ismeri az egsz eljrst. Ha teht a varzsl nem akar kzlkenysgrt az letvel fizetni, errl soha senkinek egy szt sem szabad beszlnie. Sokszor megtrtnt, hogy varzslk vzi tndreket knyszertettek r, hogy szp s vonz nk fizikai testt magukra ltsk, s gy testi kontaktusba kerljenek, st egyenesen hzassgra lpjenek velk. Nem ltszott semmi klnbsg egy normlis n s egy fizikai testet lttt sell kztt, hiszen a sell az emberi testben ugyanazon trvnyeknek van alvetve, mint minden ember. Csakhogy a vzi sell a vz-elem kpessgeit s erejt tartja meg, s hasznlja emberi megtesteslsben is. A megtesteslt sellnek gyermekei is lehetnek. A vgzetes az egszben, hogy mivel fizikai teste a varzsl fizikai testvel van kontaktusban, a lny abszolt hsget kvetel meg a varzsl frjtl. Ha a varzsl egy msik nvel szndkozna nemi kapcsolatba kerlni, akkor annak a veszlynek tenn ki magt, hogy ezrt letvel fizet. A megtesteslt sell nem volna kpes tovbb az anyagi skon maradni, s nem sokkal a varzsl halla utn (aki idkzben bartja vagy frje lett) neki is meg kellene halnia. Halla utn a sell nem a fldi znba kerlne, mint minden ms emberi lny, hanem a vz elembe tr vissza, ahol mint vzi lny ltezik tovbb. A szellemileg fejlett s Istennel egybekttt mgus, ha egy ilyen eljrshoz folyamodnk. alkoterejnl fogva ugyanolyan elemharmnit vltana ki a sellnl, mint amilyennel minden ember rendelkezik. Az igazi mgus azonban soha sem visz vgbe ilyen mveletet alapos ok nlkl Ezt csupn azrt emltem meg, mert az ilyen mgikus aktus vghezvitele is a mgus lehetsgeinek keretbe tartozik. A beavatatlan szmra mindez meseszeren s hihetetlenl hangzik, azonban hermetikus szempontbl tkletesen megalapozott, s a mgusnak az ilyen lehetsgekkel szemben a legkisebb ktelye sincs. Van mg egy, a spiritizmustl klnbz szellemidzsi md, melyet nekromantinak is neveznek. A nekromanta s a varzsl kztt az a klnbsg, hogy amg a varzsl a Fld-zna magasabb lnyeivel az elemek elljrival vagy ms znk vezetivel igyekszik kapcsolatot teremteni, addig a nekromanta elhunyt emberek szellemnek idzsvel foglalkozik. A nekromantia mdszerei egyszerek s kevsb fejlett mgus sikeresebben tud velk dolgozni mint egy varzsl, aki megidzsekhez folyamodik. A nekromanta ugyanolyan veszlynek van kitve, mint a varzsl, mivel az elhunyt ember a nekromantt ugyangy teljesen elfoglalhatja, s sajt fggvnyv teheti. Ha a nekromanta annyira fggv vlik az asztrl sk egy lnytl, hogy tancs s tbaigaztsa nlkl mr semmire sem kpes, akkor tulajdonkppen ez esetben is paktumrl van sz, mg ha a szerzdsnek nincsenek is olyan kritikus kvetkezmnyei, mint a korbban emltett paktumktseknek. A mgus minden lnyt veszlytelenl hvhat az asztrl skrl, nem vlik fggv, s nem esik a nekromantia ldozatul. A nekromanta csak szellemileg s mgikusan kevsb fejlett lnyekre, a fldi zna asztrllnyeire, tbbnyire elhunyt emberekre fordtja a figyelmt. A legtbb esetben az asztrl sk egy lnyt veszi ignybe, fggetlenl attl, hogy vr-e tle mgikus szolglatokat valamelyik skon, vagy pusztn csak kvncsisgt akarja kielgteni. A nekromanta egy a fldnkrl eltvozott lnyt keres cljhoz, aki fldi letben a titkos tudomnyok valamely terletn tevkenykedett, s taln elrt egy bizonyos fejlettsgi fokot. Ha a meghalt ember igazi mgus volt, aki a beavats igazi tjt jrta s a fldn minden trvnyt megtanult, magas rettsgi fokot rt el, legfkppen pedig nemes rzelm volt, inkbb a pozitv erk fel hajlott, de a negatv erket is uralta, akkor, ha jnak ltja, megjelenik a nekromantnak s figyelmezteti t tevkenysgnek elnyeire s htrnyra. Igazi mgus nem ereszkedik le addig, hogy egy nekromantval tarts kapcsolatra lpjen, nem is beszlve arrl, hogy befolysolni, vagy magtl fggv tenni igyekezne ilyet. Figyelmezteti a nekromantt s megengedi neki, hogy rendkvli esetekben hvja t, tovbb beavatja t az asztrl sk trvnyeibe, s j tancsokkal ltja el Sohasem fogja szolglni s nem lesz irnta szvlyes. Klnsen nem teljest neki anyagi termszet kvnsgokat. Csak varzslk, vagy a rossz, negatv erkkel szimpatizl, kezd mgusok fognak arra trekedni, hogy egy nekromantval kapcsolatba lpjenek s igyekezzenek kvnsgait teljesteni. Ha a nekromanta egy ilyen lny szfrjba jut, s fggv teszi magt a lnytl, akkor felttlenl azt a vibrcit veszi fel, aminek hatskrbe kerlt. Az asztrllny pedig gondoskodni fog rla, hogy a nekromanta szellemileg ne fejldjk tovbb, ne rje el a megvilgosodst s ne jusson igazi felemelkedshez. Ilyen esetben a lnyt hatalmas krrm hatja t, hogy sikerlt neki egy fldi ember elrejutst megakadlyozni. Ilyenkor a lny arra az idre gondol amikor maga is a Fldn volt, akadlyokkal s nehzsgekkel llt szemben s ksrtseknek vlt ldozatv, erket bitorolt, s nem volt lehetsge a beavats igazi tjra lpni. Ezrt, irigysgbl igyekszik hasonlan meggtolni fejldsben a nekromantt. Nem kell kzelebbrl megvilgtani, hogy a nekromanta szmra ebbl mekkora veszlyek szrmazhatnak, radsul egy ilyen lny brmikor vmpirizlhatja, hogy kiszvott erejbl sajt nz cljt valstsa meg az asztrl skon. Ezrt figyelmeztetek minden kutatt, hogy semmilyen lnytl ne tegye magt fggv. A nekromanta kt mdon tud lnyt hvni az asztrl skrl. Elszr spiritiszta mdon, amikor is a lnyt arra knyszerti, hogy medilis rs, transz, vagy mdiumok ltal nyilvnuljon meg, s ily mdon vegye fel a kapcsolatot. Nagy kitartst ignyel, mg az illet lny a nekromanta szmra megnyilvnul. A msik mdszer a megidzs. Ilyenkor a nekromanta a lnynek egy korbbi (elz inkarncijbl szrmaz) kpe ltal sszekti magt a lnnyel vagy azltal hozza ltre a kapcsolatot, hogy a kpet megeleventi, s a lnyt kilpteti a kpbl (Hasonlan, mint rgi formja felvtelvel az elementlt.) A kvnt sikert nem lehet azonnal elrni, azonban ha llhatatosan tovbb dolgozik, akkor rettsge, fejlettsge, ereje vagy imagincija, valamint a szksges akaratertl fggen vgl is knyszerti a lnyt, hogy szmra lthatv vljk. A nekromanta nagyon nehezen tudja megklnbztetni, hogy itt sajt fantzija jtszik szerepet, tudatlanul egy elementrt alkot, vagy valban a kvnt szellemmel jtt ltre lthat kapcsolat. Egy korltolt nekromanta szmra vgl is mindegy, hogy ki s mi idzte el a kvnt hatst: sajt fantzija, ideg-erejnek ismtelt megfesztse ltal ltrehozott elementr, vagy az asztrl vilgbl tnylegesen megidzett ember szelleme. Ha olyan mgusrl van sz, aki inkbb a negatv erk fel hajlik, akkor hvst vagy kivettst az asztrl vilgban szleli egy elhunyt fekete mgus, aki maga is arra trekszik, hogy kapcsolatba lpjen a nekromantval Ezek utn minden tovbbit (gyakorlat, tmutatsok, kvnsgok teljestse, kvncsisg kielgtse) az illet lnytl fog kapni. Termszetesen minden felelssg a nekromantra hrul, aki ezltal nagy karmt hoz ltre, fleg ha olyan kvnsgok teljestst forszrozza, amelyekrt nem tud felelni. Nem kell hangslyozni, hogy az ilyen nekromanta lete mindig tragikusan vgzdik. Az ilyenek, szoks szerint termszetellenes mdon, hirtelen, vagy gygythatatlan betegsgben halnak meg. Meg kell emlteni, hogy van az asztrl sk s ms, magasabb znk lnyeivel val kzlekedsnek mg egy passzv mdja is. Ez a passzv md nem annyira hatsos, nem ad olyan mgikus eredmnyeket, mint az idz, ezrt erre nem akarok sok figyelmet fordtani. Ennl megtrtnhet, hogy esetleg egszen vratlanul szerzdskts lesz belle, s aki passzv kzlekeds ltal a kapcsolatot ltrehozta, sokszor mg rosszabbul jr, mint a varzsl, vagy nekromanta, mert nincs ellenrzsi lehetsge a lny felett, mellyel kapcsolatban ll. A passzv kzlekedsnek kt tja van. Az egyik a spiritiszta md: ilyenkor esetleg maga a spiritiszta a mdium a lnnyel val kz1ekedsnl medilis rs, halls, lts ltal. Msik kzlekedsi lehetsg, amikor egy hipnotizr egy szomnambul mdiumon keresztl keresi a lnnyel val kapcsolatot, akivel tartsan kontaktusban marad. Itt teljesen mindegy, hogy puszta kvncsisg kielgtsrl van-e sz, vagy a lny mentl, asztrl vagy fizikai vilgban vgzend meghatrozott hatsok szmra akarja megnyerni. Ha egy hipnotizr vagy spiritiszta mgikusan kpzetlen, akkor a ksrlet mindkt esetben a mdium egszsgnek rovsra trtnik. Szmtalan mdium betegedett meg slyosan, fizikai, asztrl s mentl testben, mert egy lnnyel huzamosabb ideig kapcsolatot tartott fenn, azt sokszorosan ignybe vette - s gy lnyegben kzvetett szerzdst kttt vele. Sok elmegygyintzet szolglhatna hitelt rdeml tjkoztatssal az ilyen s ehhez hasonl sajnlatos esetekrl. Az itt felsoroltak mindenekeltt a varzslk s a nekromantk negatv erkkel trtn munklataira s az azokkal kapcsolatos veszlyekre vonatkoznak. Aki az igazi fejlds tjn jr, csak j lnyekkel trekszik kapcsolatra lpni, fggetlenl azok znjtl. Igazi mgus j intelligencitl, pozitv lnytl sem teheti magt fggv, noha tetszs szerint kapcsolatot kthet velk. Nem szabad azonban trsulnia olyan intelligencival, mely szmra klnsen kedves, mert az is szerzdshez vezetne, hasonlan, mint a negatv lnyek esetben - ha a veszly az igazi mgus szmra nem is volna olyan vgzetes, hiszen j lnyekkel dolgozik. Vannak mg tmutatsok s mdszerek arra vonatkozan, hogyan lehet egyezsget ktni ms znk valamely gniuszaival, aki azutn tancsaival s irnytsval a mgus oldaln ll. Fejldse folyamn az igazi mgus minden bizonnyal kapcsolatot fog ltesteni j lnyekkel, ami szksges is, hiszen minden szfrt ismernie s uralnia kell de - jra hangslyozzuk - egyetlen lnytl sem szabad magt fggv tenni, legyen az akr angyal, vagy magas intelligencia is. A mgus egy j lnyre val tmaszkods ltal - ugyangy, mint a maga helyn a varzsl - felvenn az illet szfra rezgseit, s fokozatosan teljesen hozz idomulna. Az ilyen lny termszetesen nem ragaszkodik rott szerzdshez, de vannak esetek, amelyek oda vezetnek, hogy a mgus egy magasabb, pozitv intelligencival szerzdses kapcsolatra lp. Br a szerzds ltal a mgus biztostva van, hogy a lny minden tekintetben megvdelmezi, segtsgre lesz, figyelmezteti s minden j szolglatot megtesz neki, de halla utn a lny t automatikusan szfrjba vonja, ahol a mgus nem knyszerbl, hanem nknt szolglja a vdangyalt. Mivel pedig az ilyen mgus llandan j erkkel van kapcsolatban, rszv vlik annak a sknak, s elveszti ignyt a magasabbra jutsra vagy a ms znba ltogatsra. Sorsval megelgszik, s ezltal a felemelkeds sznetel. Csak akkor kezd vgyakozni a fltte lv szfrk megismersre, ha az Isteni Gondvisels valamilyen meghatrozott feladattal ismt a Fld-znba, a fizikai vilgba kldi. Amikor a mgus, aki elzzen egy msik zna gniuszval volt kapcsolatban, majd jra megtestesl a fizikai skon, mint ember, ez a klnleges zsenialitsban mutatkozik meg a hermetikus tudomny, mvszet vagy irodalom tern. Az eljrs teht ugyanaz, akr negatv, akr pozitv lnyekrl van sz, s az igazi mgust mg egy gniusszal, vagy angyallal val szerzds sem fogja feltartani a fejldsben. A mgus minden lny irnt azonos vonzalmat rez, gy ntudatt megtartja, s mint Isten kpmsra teremtett tkletes ember, tkletessgt Isten visszatkrzdsben mutatja ki. Ha egyetlen elem sincs benne tlslyban, egyetlen szfrhoz sincs ktve, egyik sem befolysolja t; teljes egyenslyt kifejlesztette. Ha ezt az egyenslyt a tovbbi fejldse sorn is llandan megtartja, el tudja rni az igazi tkletessget. A magasabb szfrban elvlik, hogy a mgus a legmagasabb tkletessget kvnja elrni, vagy szent akar lenni. Legmagasabb tkletessg elrsre trekv mgus a teremtsben valjban Isten tkletessgt s teljessgt szimbolizlja, annak valamennyi aspektusban: ezzel szemben a szent egyetlen aspektusban marad, s ott tkletesedik. Ezen aspektus rszv vlik, s vgl, amikor ennek tkletessge megvalsul, egynisge teljesen felolddik benne. A legmagasabb fok tkletessg, melyet ember, mint Isten kpmsa elrhet, hogy valsgos uralkod. Az igazi mgus teht, mint Isten kpmsa, individualitst soha nem veszti el, s nem is kell elvesztenie. A mgus - tkletesen ismerve az egsz hierarchia lnyeit, znit, okait s hatsait - teljes uralommal rendelkezik a teremts minden j s rossz lnye fltt, ami tulajdonkppeni feladata. A lnyek uralsa nem felttlenl knyszer hatsra trtnik, mert a lnyek - akr jk, akr rosszak - igazi mgusnak szvesen szolglnak. Akaratnak mindenkor engedelmeskednek, s anlkl teljestik minden kvnsgt, hogy viszonzsra szmtannak. A znk elljri is szvesen szolgljk az igazi mgust, mg alrendelt lnyeket is rendelkezsre bocstanak, elltjk t a szksges ANKHOR-ral, anlkl, hogy paktum-ajnlatot tennnek. Az igazi mgus szabadon rendelkezik azzal a lehetsggel, hogy brmely szfrbl annyi szolgl szellemet vonjon akarata al, amennyit csak hajt. Nemes rzelm mgus nem tesz klnbsget pozitv s negatv lny kztt, mert az Isteni Gondvisels nem alkotott semmi tiszttalant. Tudja, hogy a negatv elljrk, a dmonok ppgy szksgesek, mint az angyalok, mivel ezen ellenttek nlkl nem lehetne hierarchikus klnbsget tenni. Minden lnynek rangjnak megfelel tisztelettel adzik, maga pedig az arany kzpton, a tkletessg tjn jr.
(Frand Bardon: A mgikus idzs gyakorlata)
|